pH-kyselost a zásaditost organizmu

Určuje se stupnicí od 1 – 14 pH. Neutrální reakce je pH 7. Když je reakce do kysela, tak hodnoty jsou menší než 7 pH, čím menší, tím kyselejší. Naopak hodnoty nad 7 pH mají reakci zásaditou, čím větší je hodnota nad 7 pH, tím větší je zásaditost.

Pro lidské tělo je optimální hodnota 6,5 pH. Po lékařské stránce ještě 5,5 pH je v normě. Nižší hodnoty překyseleného organizmu již mohou vyvolávat komplikace spojené s některými druhy onemocnění.

testery vhodné pro orientační měření pH moči můžete koupit na www.pro-zdravi.net 

V běžném životě se lidský organizmus má snahu dostávat do kysela, to je do hodnot méně než 7 pH. To se děje především s přibývajícími léty, kdy některé orgány v našem těle již přestávají plnit svoje poslání v těle na 100 % a samozřejmě naše tělo je také ovlivňováno skladbou stravy, kde je vlastně prvopočátek našeho stavu. Když k tomu přidáme stres, který vzniká v každodenním životě, tak se může stát, že jsme najednou tam, kde nechceme být. Pokud nás netrápí žádná nemoc, tak doporučuji se reakcí těla ve formě pH moc nezabývat. Když se nějaká nemoc objeví, tak budeme hledat její příčinu a pH může být spouštěcím mechanizmem. Když ho budeme řešit, tak můžeme významně přispět k léčení nemoci v našem těle.

Faktory způsobující překyselení organizmu:

  • Převaha kyselinotvorných potravin ve stravě.
  • Nadměrné množství zkonzumované potravy v jednom jídle. Přejídání vede ke tvorbě kyselin v těle i v případě, že jíme převážně zásadotvorné potraviny, protože naše tělo toto nadměrné množství nedokáže efektivně strávit.
  • Nesnášenlivost určité potraviny, která vyvolává různé alergie.
  • Konzumace potravy v pozdních večerních hodinách a stravování na noc.
  • Obecně po 17 až 19 hod. dochází k neúplnému trávení potravy a následně k tvorbě kyselin v organizmu.
  • Nadmíra stresu v našem životě, kdy při vystresování se tvoří v našem těle nadbytek kyselin.
  • Silné emociální naladění jako jsou rozčilení, hněv, zloba, negativní myšlení obecně.
  • Nedostatečná fyzická aktivita vyvolává nedostatečné okysličování těla a následně snížení látkové výměny.
  • Také je dobré vědět, že po mastném jídle není dobré okamžitě pít ledové nápoje, protože tuk se v zažívacím traktu okamžitě srazí a stěžuje trávení.

Pokud chceme organizmus zbavit kyselosti, musíme omezit tyto potraviny:

Zrnková káva, černý čaj, alkohol, všechny nápoje typu cola a limonáda, živočišné bílkoviny např. hlavně tučné vepřové maso, ostatní červené maso, uzeniny, mléko, většina mléčných výrobků, jako např. tvrdý sýr, průmyslový cukr, sladidla a sladkosti, bílá mouka a výrobky z ní, sůl, vejce, jedlé houby, umělá sladila, C vitamin v tabletách.

Potraviny, které jsou silně zásadotvorné, tedy velmi doporučené:

Zeleninové šťávy, pšeničné klíčky, bylinné čaje, kysané zelí, zelenina, okurky, hlávkové zelí, rajčata, cukety, tykev, mrkev, ředkvičky, kedlubny, polní salát, lilek, celer, brambory, bílé fazole, rokola.

Tyto potraviny zde vyjmenované v obou reakcích, to je pouze obrazně řečeno hrot ledovce. Samozřejmě, že existuje velké množství potravin, které jsou jak slabě kyselinotvorné, tak slabě zásadotvorné a pak nesmíme zapomenut na potraviny, které mají neutrální reakci v ohledu na pH. Těmi se nemusí nikdo zabývat, protože nám pH neovlivňují.

Žádný extrém nepovažuji za správný, ale pokud chceme něco se sebou udělat po stránce pH, to znamená, že překyselení organizmu chceme napravit, tak musíme svoje stravování také upravit. Není třeba provádět drastické změny ve stravování, ale pouze určitá jídla omezíme a naopak, některá jídla přidáme do svého jídelníčku ve zvýšené míře, dle reakce pH.

Pokud začneme upřednostňovat zásadotvorná jídla v jídelníčku a kyselinotvorná potlačíme, tak se nám začne kyselá reakce organizmu přetvářet do optimálního stavu. Tento proces není okamžitý, ale může trvat 1,5 – 3 roky.

Odkyselení organizmu

www.pro-zdravi.net

1 komentář u pH-kyselost a zásaditost organizmu

  1. Vojta napsal:

    „Pokud nás netrápí žádná nemoc, tak doporučuji se reakcí těla ve formě pH moc nezabývat.“ – A to proc? Neni nahodou daleko lepsi nemoec predchazet nez to resit az uz jsme v tom az po usi?

Napsat komentář